Blogtober dag 30: Well Met van Jen DeLuca

/ woensdag, oktober 30th, 2019
Well met van jen deluca cover craving pages
Published: 9/3/2019
All's faire in love and war for two sworn enemies who indulge in a harmless flirtation in a laugh-out-loud rom-com from debut author, Jen DeLuca. Emily knew there would be strings attached when she relocated to the small town of Willow Creek, Maryland, for the summer to help her sister recover from an accident, but who could anticipate getting roped into volunteering for the local Renaissance Faire alongside her teenaged niece? Or that the irritating…

De laatste tijd kan ik echt enorm genieten van fijne feelgood boeken met heel veel romantiek en humor. Het begon allemaal met The Kiss Quotient van Helen Hoang en sindsdien zijn negen van de tien boeken die ik lees feelgood romances. Helemaal niet erg, want soms is het gewoon heel erg fijn om te genieten van een boek zonder al te zware onderwerpen waarvan je vooraf al weet dat het allemaal wel goed komt op het einde (dat hoort immers bij dit soort boeken).

Een boek wat ook heel veel lovende reviews krijgt is Well Met van Jen DeLuca en het speelt zich ook nog eens af op een renaissance fair: een evenement waar mensen tradities van lang geleden herbeleven door te doen alsof we ons in dat tijdperk bevinden. Als geschiedenis-junkie vond ik dat natuurlijk een heerlijke opzet en ik begon met hoge verwachtingen te luisteren naar dit boek in de Scribd app.

Well met van jen deluca craving pages

Het verhaal gaat over Emily, die tijdelijk bij haar zus woont om te helpen met de zorg voor haar tiener-nichtje en het huishouden terwijl April hersteld van de gevolgen van een auto ongeluk. Hoewel Emily het natuurlijk verschrikkelijk vindt dat haar zus gewond is, komt het haar ergens ook wel goed uit dat ze nu in ieder geval een plaats heeft om te wonen aangezien haar vriendje haar heeft gedumpt en op straat heeft gezet. Dat terwijl ze haar eigen leven lange tijd op pauze heeft gezet om hem te ondersteunen terwijl hij zijn opleiding volgde.

Wanneer Emily haar nichtje Caitlin vergezeld naar de inschrijvingen voor vrijwilligers voor de renaissance fair komt ze erachter dat Caitlin, als minderjarige, alleen mee mag doen als een volwassene zich eveneens aanmeldt. En zo begint Emily's zomer als barmeid in een heuse taveerne van weleer. Met uitzondering van de preken van de strenge organisator Simon vind Emily het best wel leuk. Maar wanneer ze Simon ziet in zijn rol als ruige piratenkapitein ziet ze hem opeens in een heel ander licht.

Dit was een van de beste dingen ooit! De hoofdpersoon Emily is echt een heldin om van te houden. Ze is loyaal en staat klaar voor haar dierbaren wanneer ze haar nodig hebben. Ze heeft een heerlijk gevoel voor humor, een fantastische smaak in boeken en is gewoon op alle fronten een toffe meid. Zelfs haar flaws zijn fijn en herkenbaar en maken het alleen maar gemakkelijker om haar te mogen.

De sfeer van de fair werd zo heerlijk omschreven dat het gemakkelijk was om me te verbeelden dat ik ook in ouderwetse kledij tussen de gasten doorliep om het verhaal zelf te zien ontplooien. Ik hoorde bijna de minstrelen spelen op de achtergrond. En de chemie tussen Simon en Emily was ronduit heerlijk. Als het niet zo gemakkelijk was om me in te leven in Emily dan was ik ongetwijfeld jaloers geworden op haar heerlijke geflirt met Simon / kapitein Blackthorne.

Alles wat je van een romantische komedie kunt verlangen zit in dit boek. Inclusief een belangrijk moment van feministisch inzicht voor de hoofdpersoon. De manier waarop ze groeit gedurende het verhaal is geweldig. Ik kan niet wachten om meer van Jen DeLuca te lezen als dit een voorbeeld is van haar kunnen dan wil ik alles lezen wat deze vrouw schrijft.

Dit audioboek wordt voorgelezen door Brittany Pressley en zij heeft enorm veel audioboeken ingesproken in allerlei genres. Ik heb al vaker naar haar geluisterd, want ze sprak ook de audioboeken van de laatste twee delen in The Selection reeks van Kiera Cass in. Ik durf haar wel een van mijn favoriete vertellers te noemen. Ze heeft een hele veelzijdige stem waardoor ze de persoonlijkheid van verschillende personages heel goed over kan brengen. Ook heeft ze een ijzersterk gevoel voor intonatie. Wanneer ze een emotionele scène inspreekt hoor je gewoon de tranen in haar ogen prikken en wanneer ze iets vrolijks of grappigs voorleest dan hoor je de glimlach in haar stem (kennelijk is het dus toch waar wat ze zeiden bij het callcenter waar ik een poosje heb gewerkt). Wanneer Brittany voorleest vergeet je af en toe dat je een verhaal leest, want het is net alsof een vriendin je vertelt over haar dag. Precies wat ik zoek wanneer ik een audioboek luister.

• Triggerwarning voor emotioneel misbruik
  • Dit is echt een boek waarvan je vlinders in je buik krijgt
  • De stijl van de auteur is verslavend