Verleiding (De Royals, #1) – Erin Watt

Cover big bones laura dockrill craving pages
Cover de royals verleiding erin watt craving pages
Published: 5/NaN/2017
De 17-jarige Ella is een echte overlever: met dubieuze baantjes -stripteasedanseres - knoopt ze sinds haar moeders overlijden de eindjes aan elkaar. Ella is vastbesloten haar leven op orde te krijgen. Dan verschijnt Callum, de puissant rijke vader van 5 onweerstaanbare zoons. Ook Callum is vastbesloten: hij wil Ella uit haar armoede verlossen. Ella besluit op Callums landgoed in te trekken, waar haar een gemengde ontvangst wacht: haat en liefde wisselen elkaar af. Krijgt Ella…

Mijn probleem met sexy YA boeken is dat ik meestal helemaal niks heb met de populairste verhalen. DIMILY was niet mijn cup of tea. Hetzelfde geldt voor de AFTER-reeks. Ik durfde dan ook eigenlijk niet te hopen dat ik de boeken van Erin Watt tof zou vinden, maar man oh man wat heb ik me vergist in dit schrijfduo. Na het lezen van VERLEIDING wil ik alleen maar heeel veel meer!

Ella is eraan gewend dat ze haar eigen boontjes moet doppen. Sinds de dood van haar moeder stript zo om geld voor haar rekeningen bij elkaar te sprokkelen. Het leven is alles behalve glitter en glamour tot er op een dag een man op komt dagen die beweert haar wettelijke voogd te zijn. De man barst niet alleen van het geld maar heeft ook genoeg zoons om een basketbal team te beginnen. Hoewel de man - Callum - vastberaden is om Ella een thuis te bieden blijkt dat diens zoons haar liever kwijt zijn dan rijk. Dat zorgt uiteraard voor de nodige spanningen in huize Royal.

Het is niet bepaald de meest originele opzet voor een verhaal.

Het klinkt een beetje als een volwassen antwoord op de musical ‘Annie’.

Toch is het verhaal zo lekker uitgewerkt dat het gebrek aan originaliteit geen moment stoort. Voor ik het wist smulde ik van elke interactie tussen Ella en de Royals (één van hen in het bijzonder). Dit is het soort boek dat leest als een lekkere meidenfilm. Graaiend in een bad chips, en onderuitgezakt op de bank verslond ik dit verhaal van kaft tot kaft en ik genoot!

Er zit een lekker tempo in het verhaal en de personages zijn stuk voor stuk zo leuk. Ella is een pittige tante en dat kan ik enorm waarderen in een contemporary-heldin. Ze is niet iemand die in kattenzwijm valt bij het geringste beetje aandacht en ik vond het geweldig hoe ze de jongens voor haar waardering liet zwoegen (helemaal omdat ze het haar in eerste instantie ook zo moeilijk maakten.)

Wat ik ook heel erg knap vond was het feit dat elk van de jongens een compleet andere identiteit heeft. Vaak valt me op dat boeken met meerdere knappe kerels worstelen om de mannen een eigen persoonlijkheid te geven waardoor je ze als lezer nauwelijks van elkaar kunt onderscheiden.

Het verhaal eindigt op een cliffhanger waardoor ik het vervolg zowat eruit probeerde te wringen, want man oh man wat las dit lekker. Ik ben benieuwd naar deel 2. Gelukkig staat die al klaar in mijn kast.

Heb jij ooit een boek niet gelezen omdat het werd vergeleken met boeken die je niet tof vond?

2 thoughts on “Verleiding (De Royals, #1) – Erin Watt

Ik las De Royals serie in een paar dagen uit en kan ook niet wachten tot deel vier. Ook bij het lezen van de achterkant werd ik helemaal niet enthousiast, maar ik besloot ze toch maar een kans te geven. Inmiddels ben ik erg blij dat ik dat heb gedaan. Wat een heerlijke reeks!