Tweedehands Vleugels – Vanessa Gerrits

Tweedehands vleugels vanessa gerrits craving pages
Cover tweedehands vleugels vanessa gerrits craving pages
Published: 6/NaN/2016
Max heeft nieuwe vleugels nodig. En als Kraai – een wezen dat deels mens, deels monster en deels machine is – kan dat alleen maar door ze te stelen van een ander gevleugeld wezen. Een Beschermengel bijvoorbeeld. Iemand zoals Lucy. Lucy verliest alles met haar vleugels: haar vrijheid, haar carrière en mogelijk zelfs de ziel van haar Bestemmeling. Maar één veer blijkt genoeg om haar leven terug in handen te krijgen … Elk met een…

Ik schaam me een beetje om het toe te geven, maar ik heb de eerste versie van TWEEDEHANDS VLEUGELS - de versie die Vanessa in eigen beheer uitgaf - al jaren ongelezen op mijn Ereader staan. Waarom? Het had absoluut niet te maken met een gebrek aan vertrouwen in Vanessa als auteur, maar in mijn eigen onvermogen om te genieten van een boek over engelen. Ik heb heel veel boeken over engelen gelezen, maar helaas nog nooit een ‘klik’ gevoeld met het onderwerp. Om die reden treuzelde ik enorm voordat ik dit boek eindelijk oppakte.

TWEEDEHANDS VLEUGELS gaat over Max en Lucy. Zij een een beschermengel; prachtig, vroom en dichtbij perfect. Hij is een kraai - de tegenpool van een engel - en hard toe aan een nieuw paar vleugels. Lucy heeft de pech op het verkeerde moment op de verkeerde plaats te zijn waardoor Max haar vleugels kan stelen, maar Lucy laat dat niet zomaar over haar kant gaan.

Vanessa heeft een hele fijne schrijfstijl en het verhaal ontwikkeld zich op een prettig tempo. Haar fantasie heeft de thuisbasis van de Engelen ontwikkelt tot een ronduit unieke setting. En in plaats van de plaats aan je te beschrijven is het alsof Vanessa je ermee naartoe neemt. De plek kwam tot leven op dezelfde manier als dat de LOTR films tot leven komen door de prachtige lange-afstands-shots van de omgeving waar het reisgezelschap doorheen trekt. Ik hoorde gewoond de epische muziek in mijn hoofd tijdens het lezen.

Ook het kraaienras vond ik geweldig ontwikkeld en bijzonder. Ik ben enorm geïntrigeerd door de steampunk-achtige boefjes en kan niet wachten om meer over hen te lezen.

Hoewel liefhebbers van bovennatuurlijke YA romances waarschijnlijk zullen smullen van het verhaal, was de romance echter niet echt aan mij besteed. Niet dat de twee geen cute koppel maken, maar omdat ik gewoon niet echt geinvesteerd raakte in hun romance. Ik ergerde me aan Lucy en vervolgens ook aan Max omdat hij haar wel leuk vond. Tja, personages moeten je nu eenmaal liggen. En hoewel ik zeker weet dat Max en Lucy enorm populair zullen zijn bij veel lezers en liefhebbers van verboden romance, had ik veel meer interesse in de personages rondom het tweetal. Die kwamen op mij veel boeiender over. Met name het overgebleven been van de liefdesdriehoek.

Het verhaal is vlot geschreven en in elk hoofdstuk gebeurt voldoende om je nieuwsgierig te maken naar wat je in het volgende te wachten staat. Daardoor las ik het boek binnen no-time uit. Het einde smaakt al helemaal naar meer, al hoop ik stiekem wel dat daarin mijn geliefde side-characters wat meer in de spotlight stappen.

Is er een onderwerp / bovennatuurlijk wezen waar jij geen ‘klik’ mee hebt?

One thought on “Tweedehands Vleugels – Vanessa Gerrits

Ik ben zelf ook nog steeds niet toegekomen aan de boeken van Vanessa. Eigenlijk grotendeels door dezelfde reden die jij aanhaalt. Zowel de boeken van Weatherly als die van Lauren Kate konden me niet volledig overtuigen en daardoor ben ik een beetje bang voor wat ik van het boek ga vinden. Dat er in totaal een 150+ andere ongelezen op me staan te wachten heeft er natuurlijk ook iets mee te maken.