The Wallflower Wager van Tessa Dare

the wallflower wager van tessa dare craving pages
The wallflower wager van tessa dare cover craving pages
They call him the Duke of Ruin. To an undaunted wallflower, he's just the beast next door. Wealthy and ruthless, Gabriel Duke clawed his way from the lowliest slums to the pinnacle of high society—and now he wants to get even. Loyal and passionate, Lady Penelope Campion never met a lost or wounded creature she wouldn’t take into her home and her heart. When her imposing—and attractive—new neighbor demands she clear out the rescued animals,…

Het komt niet vaak voor dat ik in minder dan een maand tijd een hele boekenreeks verslind, maar de audioboeken van de Girl Meets Duke serie van Tessa Dare waren zo heerlijk dat ik het niet kon laten. Meteen wanneer ik een deel uit had begon ik in het volgende, maar nu moet ik mijn geduld een poosje oefenen, want het volgende boek in deze reeks verschijnt pas weer in 2020. Huilie.

In deze reeks staat in ieder deel een ander koppel centraal en eigenlijk kijk ik al vanaf het eerste deel uit naar het boek over lady Penelope Campion. Vanaf haar eerste verschijning in The Duchess Deal ben ik al gecharmeerd van deze dame en haar dierenboel. Alle boeken van Tessa Dare hebben naast heel veel romantiek ook heel veel humor en het idee van een 'oude' vrijster met een onofficiële opvang voor zielige dieren... dat kon toch ook niets minder dan geweldig worden.

In dit boek draait alles om lady Penelope Campion, ze is een levendige, mooie vrouw maar gezien haar leeftijd, ongehuwde status en vooral haar dierenopvang aan huis gaat vrijwel iedereen ervan uit dat ze stevig op pad is om een oude vrijster te worden. Ook haar familie staat op het punt Penelope op te geven en dat zou betekenen dat ze in moet trekken bij haar broer en een leven als suikertante moet omarmen.

Op een avond gaat haar onbeschoft gebekte papegaai ervandoor. Penelope ziet hem bij de nieuwe buren binnen vliegen en omdat ze als eerste indruk liever niet over wil komen als de dolle dierendame besluit ze stiekem naar binnen te glippen om de vogel terug te halen. Natuurlijk pakt dat anders uit dan gepland en zo ontmoet Penelope haar woest aantrekkelijke nieuwe buurman Gabriel Duke. Na deze meet cute volgt een hilarisch en romantisch verhaal waarvan je tenen van verrukking zullen krullen.

Penelope is een van mijn favoriete personages uit alle Tessa Dare boeken die ik tot op heden heb gelezen. Ze is van nature een zelfstandig persoon met enorm veel liefde te vergeven. Gelukkig kan ze haar ei kwijt in haar passie; zorgen voor schepseltjes waar niemand anders voor zorgt. Haar karakter is prachtig, ze is ook een beeldschone vrouw, maar ze is eigenaardig en dat maakt haar toch tot een geloofwaardig (zij het ietwat overdreven) personage.

Wat ik erg tof vind aan dit boek is dat de chemie tussen Penelope en Gabriel er niet vanaf het begin dik bovenop ligt. Meestal is er al sprake van een of andere onverklaarbare aantrekkingskracht in historische romans zoals dit, maar hier neemt de schrijfster echt de tijd om eerst een vriendschap tussen het tweetal te bevestigen. Dat waardeer ik enorm! Het is precies dit soort variatie waar dit genre meer behoefte aan heeft (vind ik).

Wat dit boek helemaal amazing maakt is toch wel de vrolijke beestenboel van Penelope. Haar dieren zorgen echt voor een hele fijne komische noot in het verhaal en ik moest dan ook meer dan eens hardop lachen om hun doldwaze acties, en des te meer om Gabriels gemopper naderhand. Ik begin gewoon spontaan weer te grijnzen als ik er alleen al aan denk.

Ik ben echt diep onder de indruk van het talent van Mary Jane Wells. Zij heeft alle delen van de Girl Meets Duke reeks ingesproken en tóch weet ze je te overtuigen dat elk verhaal door iemand anders wordt vertelt. Ze versmelt naadloos met de personages die ze vertolkt en bij dit boek in het bijzonder valt dat écht heel erg op. Het is geen wonder dat Mary Jane regelmatig boeken binnen dit genre inspreekt want ze is een kei in wat ze doet.

Wat ik vooral knap vind is het feit dat ze de komische momenten echt tot leven weet te laten komen. Ze laat haar stem op de juiste momenten de hoogte inschieten en verdraaid haar stem ook op precies de juiste manier om het verhaal tot leven te wekken. Geen minne prestatie. Ik hoop dat ze haar ook weer vragen voor het volgende deel in deze reeks.

• Triggerwarning: vermelding van seksueel misbruik
  • The Wallflower Wager is het derde deel in de Girl Meets Duke reeks
  • De vorige delen heten The Duchess Deal en The Governess Game