The Unhoneymooners van Christina Lauren

The unhoneymooners van christina lauren craving pages
The unhoneymooners van christina lauren cover craving pages
Published: 8/NaN/2019
Olive Torres is used to being the unlucky twin: from inexplicable mishaps to a recent layoff, her life seems to be almost comically jinxed. By contrast, her sister, Ami, is an eternal champion . . . she even managed to finance her entire wedding by winning a slew of contests. Unfortunately for Olive, the only thing worse than constant bad luck is having to spend the wedding day with the best man (and her nemesis),…

Er zijn van die boeken waarvan je al meteen weet dat het goed is wanneer je de naam van de auteur(s) op de cover ziet staan. Ik heb dat met boeken van schrijversduo Christina Lauren. Het is inmiddels alweer jaren geleden dat ik voor het eerst iets las van deze dames en sindsdien ben ik fan. Ze schrijven vaak sexy, romantische boeken met een vleugje humor, maar maakten niet zo lang geleden ook een uitstapje naar het YA genre.

The Unhoneymooners ontsnapt natuurlijk maar moeilijk aan de aandacht met zo'n lekker kekke cover. Daar krijg je toch spontaan vakantiekriebels van? Het duurde niet erg lang tot het boek opdook in mijn Scribd bibliotheek en ik wilde het meteen luisteren. Vanaf het allereerste hoofdstuk wist ik dat dit net zo'n heerlijk laugh out loud boek zou zijn als waar deze dames beroemd mee zijn geworden.

Olive en Ami zijn een identieke tweeling, maar behalve hun uiterlijk hebben ze vrij weinig overeenkomsten. Zo is Ami een enorme geluksvogel. Ze speelt het zelfs klaar om niet alleen een compleet verzorgde bruiloft, maar ook een all expenses paid huwelijksreis te winnen. Jammer genoeg valt het buffet op de bruiloft niet zo goed bij de gasten en voor het eerst in haar leven heeft Olive geluk omdat zij van de bedorven vis af is gebleven die werd geserveerd.

Omdat Ami haar gewonnen huwelijksreis niet kan verzetten wil ze niet dat het reisje wordt verspild. Daarom stuurt ze Olive in haar plaats. Wat Olive echter niet weet is dat Ami's kersverse echtgenoot zijn aandeel van de reis heeft overgedragen aan zijn best man en Olive's meest gehate persoon in de hele wereld: Ethan Thomas. Omdat ze allebei enorm toe zijn aan een vakantie besluiten ze tijdelijk de strijdbijl te begraven en te genieten van hun honeymoon. Zelfs als ze daarvoor moeten doen alsof ze zelf het gelukkige stel zijn.

Ik houd sowieso al van de fake dating trope en dankzij dit boek is de liefde alleen maar toegenomen. Wat een heerlijke, feelgood roman. Het is niets nieuws voor lezers van romantische fictie om te maken te krijgen met een personage waarvoor de omschrijving 'pechvogel' een understatement is, maar Olive is op zo'n leuke manier uitgewerkt dat de schrijfster dit cliché toch weer naar een heel nieuw niveau weten te tillen. Helemaal leuk is het feit dat Olive niet de typische onbewust-van-haar-schoonheid hoofdpersoon is. Ze is een vrouw met curves en als volle vrouw kan ik zo'n hoofdpersonen enorm waarderen.

De aantrekkingskracht tussen Olive en Ethan is heerlijk. Als lezer heb je natuurlijk vrij snel in de gaten welke kant hun toneelstukje opgaat, maar de reis van deze personages naar dat punt is gewoonweg om te smullen. Ik heb dit boek een beetje op dezelfde manier ervaren als een fijne romantische komedie. Meer als een film dan als een boek. Er gebeurt namelijk heel veel in hele korte tijd en de situaties zijn weliswaar extreem, maar omdat het zo lollig is of zo romantisch wil je er gewoon in geloven. En dat is ook precies het gevoel wat ik wil hebben wanneer ik een dergelijk boek lees.

The Unhoneymooners wordt voorgelezen door Cynthia Farrell en hoewel ze het goed doet, vind ik haar toch minder sterk dan bijvoorbeeld Mary Jane Wells (die de Girl Meets Duke reeks van Tessa Dare voorleest). Op de een of andere manier miste ik een beetje het gevoel voor komische timing bij Cynthia en dat gaat ten koste van het luisterplezier.

Bij sommige voorlezers merk je dat ze echt proberen te acteren wanneer ze voorlezen. Bij de vrouw had ik meer het gevoel dat zij verschillende stemtonen had gekoppeld aan verschillende emoties en daar nooit echt van afweek. Daardoor vond ik het een beetje houterig overkomen zo nu en dan. En ik moest op intense (sexy) stukken echt even wisselen naar het ebook omdat ik anders een heleboel emotionele hoogtepunten miste. En eerlijk gezegd ook omdat ik er niet aan moest denken om aan te horen hoe deze vrouw een hoogtepunt vertelde (als je begrijpt wat ik bedoel 😉)

• Triggerwarning: verwijzing naar fatshaming, grafische braak-scène
  • The Unhoneymooners is een standalone roman
  • Maar als je meer wilt lezen van dit fantastische schrijversduo dan hebben ze nog véél meer boeken uitgegeven om uit te kiezen