The Governess Game van Tessa Dare

The governess game van tessa dare craving pages
the governess game van tessa dare cover craving pages
Published: 8/28/2018
Format: Mass Market Paperback
He’s been a bad, bad rake—and it takes a governess to teach him a lesson The accidental governess. After her livelihood slips through her fingers, Alexandra Mountbatten takes on an impossible post: transforming a pair of wild orphans into proper young ladies. However, the girls don’t need discipline. They need a loving home. Try telling that to their guardian, Chase Reynaud: duke’s heir in the streets and devil in the sheets. The ladies of London…

Nadat ik intens had genoten van het eerste deel in de Girl Meets Duke reeks van Tessa Dare kon ik de verleiding niet lang weerstaan om in het vervolg te beginnen. Het tweede boek had namelijk nóg meer redenen voor mij om aan te nemen dat ik het een geweldig boek zou vinden. Niet in de minste plaats het feit dat het gaat over een gouvernante die verliefd wordt op haar werkgever. Tja, daar gaat mijn Jane Eyre fangirl-hart natuurlijk sneller van kloppen. Gelukkig stond ook dit boek op Scribd. Whoohoo!

In alle boeken uit deze reeks staat een ander koppel centraal. In het vorige boek waren dat Emma en Ashbury en in dit boek zijn dat Alexandra en Chase. Alexandra is echter geen totale vreemde, want ze kwam ook al vluchtig voorbij in het vorige boek (net als de hoofdpersonen uit het volgende boek). Ik vond haar toen al een opvallend leuk personage en ik was erg benieuwd naar haar verhaal.

Tegen wil en dank erft Chase op een kwaaie dag de voogdij over zijn jonge nichtjes. Als een verstokt vrijgezel heeft hij al snel in de gaten dat hij de rouwende dametjes niet alleen aan kan en dus gaat hij op zoek naar een gouvernante. Wanneer Emma op een dag op zijn stoep verschijnt om de klokken in zijn huishouden goed te zetten verwart hij haar voor een sollicitante voor de vacature. Een ongeluk dwingt Emma om in te gaan op zijn aanbod van betaald werk en zo begint het verhaal.

Ik had niet verwacht dat ik nog meer van een Tessa Dare boek kon houden dan van The Duchess Deal, maar ze heeft het toch voor elkaar gekregen met dit heerlijke verhaal. De personages waren weliswaar iets minder 'getekend' dan de personages in het eerste boek in deze reeks, maar dat maakte dit boek niet minder interessant. Het was allemaal net wat luchtiger (ook dankzij Emma's schattige jonge protegés).

Het boek heeft enorm veel tempo en dat komt met name door het heerlijke, flirterige gebikker tussen Alexandra en Chase. Ik leef voor romances waarbij de hoofdpersonen elkaar in eerste instantie onschuldig treiteren, en in dit boek kreeg ik dus precies waar ik zo van houd. Chase is een échte bad boy in het begin en dat maakt het zo heerlijk om hem als voogd te zien van twee kleine meisjes. Dat zorgde namelijk voor hilarische momenten.

Tessa Dare heeft echt een gave voor het tot leven wekken van overtuigende, sympathieke personages die nét een beetje too much zijn om écht te zijn. Zelfs Millicent heeft enorm veel karakter en dat is maar een pop! De personages zijn larger than life wat ze onvergetelijk en enorm interessant maakt. Ik raakte oprecht een beetje verslaafd aan alles in dit boek: de personages, de romantiek, de humor en de drama. De boeken lezen een beetje als een soap, maar dan goed geschreven 😉

Ik zal jullie maar vast vertellen dat ik na het luisteren van dit boek ook weer direct ben begonnen in het volgende deel. Het zou best kunnen dat ik verslaafd ben aan deze boeken. Stuur hulp! Of een oppas zodat ik meer tijd kan doorbrengen zonder me schuldig te voelen dat ik mijn zoontje verwaarloos (doe ik niet hoor, no worries).

Ik geef toe dat ik het een verrassende keuze vond om te zien dat Mary Jane Wells ook dit keer het audioboek insprak. Zij spreekt namelijk ook het eerste boek in en aangezien elk boek wordt verteld vanuit het perspectief van een andere vrouw had ik ook een andere stem verwacht. Nou, ik hoefde me nergens zorgen over te maken, want het is bijna alsof twee verschillende vrouwen beide boeken hebben ingesproken. Ongelofelijk dat iemand haar stem zo anders kan laten klinken. Ik denk wel dat dat een eigenschap is die alleen de beste voorlezers hebben. Ik ga sowieso meer boeken opzoeken die zijn voorgelezen door Mary Jane omdat ik benieuwd ben of ze ook zo sterk is in andere genres.

• The Gouverness Game is het tweede deel in de Girl Meets Duke reeks
  • Het eerste deel heet The Duchess Deal
  • Mijn recensie van deel 1 staat al online