Ten Tiny Breaths van K.A. Tucker

/ donderdag, september 12th, 2019
ten tiny breaths van k.a. tucker cover craving pages
Published: 12/11/2012
Kacey Cleary’s whole life imploded four years ago in a drunk-driving accident. Now she’s working hard to bury the pieces left behind—all but one. Her little sister, Livie. Kacey can swallow the constant disapproval from her born-again aunt Darla over her self-destructive lifestyle; she can stop herself from going kick-boxer crazy on Uncle Raymond when he loses the girls’ college funds at a blackjack table. She just needs to keep it together until Livie is…

Ik weet niet of het een boekblogger-dingetje is of dat alle lezers hiermee te maken krijgen, maar ik heb een lijstje met auteurs die me al ontelbare keren zijn aangeraden voordat ik er eindelijk eens aan toe kom om iets van hen te lezen. Een van die auteurs is K.A. Tucker.

Veel van mijn favoriete booktubers zijn fan van haar werk. Wellicht heb ik iets te veel van die K.A. Tucker fangirl video's gezien, want toen ik eenmaal begon in Ten Tiny Breaths merkte ik al vrij snel dat dit boek helaas niet mijn cup of tea was. Het was vermakelijk, dat wel, maar ik kreeg niets mee van de impact die het verhaal ogenschijnlijk op zoveel andere lezers heeft.

ten tiny breaths van k.a. tucker craving pages

Kacie en Livie zijn zussen die alles hebben verloren na een ongeval met een dronken bestuurder. De meisjes worden in huis genomen door hun tante en haar viespeuk van een man. Wanneer deze creep op een avond onuitgenodigd bij Livie onder de lakens schuift weet Kacie dat de twee daar geen moment langer kunnen blijven. Ze stappen in de eerste de beste bus naar Miami en nemen daar hun intrek in een appartementencomplex, waar ze kennismaken met hun wel heel erg 'kleurrijke' buren.

Mijn eerste kennismaking met Kacie was erg geslaagd. Ik vond haar een heldin. De manier waarop ze zich over haar zusje ontfermde en bereid is haar eigen geluk zonder sputteren op te geven voor het welzijn van het meisje was hartverwarmend en vestigde haar in mijn hoofd als een echte heldin. Ook de andere personages vond ik erg leuk. In het bijzonder de buurvrouw van de meisjes en haar dochtertje.

De meetcute met de romantische interesse verliep ook heel leuk, maar eigenlijk wist ik vanaf dit moment al hoe het verhaal af zou lopen en welke plotwending het verhaal voor me in petto zou hebben. Tja, dat nam helaas wel een beetje mijn plezier in het boek weg. Gelukkig waren er bepaalde elementen rondom de plotwending die wél weer heel erg goed waren gedaan en waardoor ik toch nog een klein beetje van mijn sokken werd geblazen.

Het is een emotioneel verhaal met een snufje humor her en der. Wel vond ik dat alles enorm snel achter elkaar gebeurde en dat is nu net mijn grootste probleem met het verhaal. Het plot is behoorlijk ingewikkeld en ik denk dat de ontwikkelingen veel beter tot hun recht zouden zijn gekomen als er ook perioden van rust in het verhaal zaten. Dat had de auteur ook de kans gegeven om haar personages wat meer diepgang te geven. Voor een new adult verhaal is het redelijk tam wat sexy scènes betreft en ook het happily ever after van de hoofdpersonen is er een met een randje. Daar moet je wel van houden.

Ondanks mijn kritiek vond ik dit een aardig boek wat me zeker heeft vermaakt. Ik ben ook sowieso van plan om vaker boeken van K.A. Tucker te lezen, want hoewel dit verhaal niet zo mijn ding was vond ik haar stijl wel heel erg tof.

• Ten Tiny Breaths is het eerste deel in een vierdelige reeks
  • De overige delen heten (op volgorde van 2-4) One Tiny Lie, Four Seconds To Lose en Five Ways To Fall
  • Triggerwarning voor hints naar pedofilie en verkrachting en stalking