Sincerely Cinderella van Kelsie Stelting

Sincerelly cinderella van kelsie stelting craving pages
sincerely cinderella van kelsie stelting cover craving pages
Published: 14-05-2019
I gave him three rules. Three impossible rules. 1) I don’t want you to know my real name. 2) We’re never going to meet in person. 3) You don’t get to be my Prince Charming. When I woke up in the hospital, fatherless and blind, falling in love was my last priority. No, I had to figure out how to live again. And deal with my heinous aunt. Plus her two daughters, aka the Terrible…

Sinds ik Cinder & Ella heb gelezen van Kelly Oram ben ik al op zoek naar een boek wat me dezelfde feels geeft. De flaptekst van dit boek beloofde dat dit hét perfecte boek was voor fans van eerdergenoemde titel en dus kon ik er geen weerstand aan bieden. Ik was helemaal gelukkig toen ik ontdekte dat dit boek ook nog eens beschikbaar is als audioboek in mijn Scribd app en dus had ik geen enkele reden meer om het boek niet te lezen. Gelukkig maar, want dit boek was heel erg fijn.

Ik weet niet wat het is met mij, maar de laatste tijd lijk ik echt een zwak te hebben voor boeken die zich afspelen vlak na een afschuwelijk ongeluk. Niet omdat ik graag lees over lijdende mensen, maar omdat ik het inspirerend vind om personages dergelijke tegenslagen te zien overwinnen. Het is motiverend en helpt je erin te vertrouwen dat er inderdaad zonneschijn komt na de regen, mits je bereid bent daarvoor te werken.

Het boek begint met een tragisch ongeluk waarin Cindy op slag haar vader en haar zicht verliest. Omdat haar moeder er niets voor voelt om de zorg voor Cindy op zich te nemen wordt haar afschuwelijke tante haar wettelijke voogd. Gelukkig mag Cindy naar een school waar ze kan leren om zelfstandig te zijn ondanks haar handicap.

Om haar op emotioneel vlak te helpen krijgt Cindy het advies om zich aan te melden voor een penpal programma waarbij recent blind geworden mensen worden gekoppeld aan iemand die al langere tijd blind is (of blind is geboren). Cindy voelt er weinig voor om zich te laten helpen, maar heeft desondanks toch een klik met haar penpal. Wat ze echter niet weet is dat hij tevens haar leraar.

Het verhaal had wat opstartproblemen, dat moet ik eerlijk toegeven. Het momentje tussen Cindy en haar vader vlak voor het ongeluk was echt bedoeld om sympathie te kweken voor de hoofdpersoon, maar dat was - voor mijn gevoel - niet nodig. Volgens mij kunnen de meeste mensen wel inzien hoe naar het is om een ouder te verliezen ook zonder dat de vader-dochter band eens enorm wordt aangedikt in een emotioneel (maar overdreven) inleiding.

Maar eerlijk gezegd werden alle personages rondom de hoofdpersonen nogal overdreven neergezet. Zo deed de gemene tante me heel sterk denken aan het stiefmoederfiguur uit de film A Cinderella Story. Ze was op die manier wel echt de perfecte antagonist, want ik haatte haar met een vurige passie. Het is fijn om af en toe te lezen over personages die schaamteloos afschuwelijk zijn.

Cindy was een erg inspirerend personage. Ze had zo haar fouten, maar ze was ook enorm gedreven om haar leven niet te laten verpesten door het feit dat ze het niet meer kon zien. Haar tijd op de school voor blinden vond ik heel erg interessant al kan ik niet beoordelen of het er in de werkelijkheid ook zo aan toe gaat op dergelijke scholen. Kelsie heeft voor het verhaal veel inspiratie geput uit het leven van haar broer, die net als de hoofdpersonen in dit boek en visuele beperking heeft.

Ik vind het verhaal echt een aanrader wanneer je zin hebt in een emotioneel, maar hoopvol verhaal met een perfecte slechterik om een grondige hekel aan te hebben. Ik ga sowieso meer lezen van Kelsie's werk.

• Triggerwarning voor het verlies van een ouder, emotioneel misbruik, grafische omschrijving van verwondingen, en grof taalgebruik
  • Sincerelly Cinderella maakt deel uit van The Penpal Romance reeks
  • De delen zijn onafhankelijk van elkaar te lezen en daarom niet genummerd