Roomies – Christine Lauren

3 mei 2018 No Comments

Roomies – Christine Lauren

3 mei 2018 No Comments
Roomies cover christina lauren craving pages
Published: 12/5/2017
Marriages of convenience are so…inconvenient. Rescued by Calvin McLoughlin from a would-be subway attacker, Holland Bakker pays the brilliant musician back by pulling some of her errand-girl strings and getting him an audition with a big-time musical director. When the tryout goes better than even Holland could have imagined, Calvin is set for a great entry into Broadway—until he admits his student visa has expired and he’s in the country illegally. Holland impulsively offers to…

Roomies christina lauren craving pages

Ik ben al fan van schrijversduo Christina Lauren sinds hun eerste stoute boeken. Toen ik onlangs in het audioboeken-aanbod in mijn SCRIBD app hun roman ROOMIES tegenkwam verspilde ik geen tijd met het lezen van de samenvatting. Ik had het zinnetje ‘marriages of convenience’ opgepikt en begon spontaan te spinnen van geluk. Ik had er niets als vertrouwen in dat deze twee één van mijn ultieme guilty pleasure tropes eer aan zouden doen. I wasn’t wrong.

Het verhaal gaat over Holland Bakker; een jonge ambitieuze jonge vrouw die vast zit in een uitzichtloos baantje en fantaseert over een carriere als schrijfster. Tijdens een boodschap voor haar werkgever stuit ze op straatmuzikant Calvin McLoughlin en wordt halsoverkop verliefd. Wanneer haar oom, een hoge bons op Broadway, opeens hoognodig een muzikant nodig heeft sleept ze hem mee naar de metro om Calvin te horen spelen. Maar hoewel Calvin droomt van een plekje op de buhne kan hij de aangeboden baan niet accepteren; hij is illegaal.

Ik hoef vast niet te vertellen dat het verstandshuwelijk in kwestie een deal is tussen Holland en Calvin opdat hij in in de States mag blijven en voor haar oom op kan treden? Het klinkt zo cliché - ik weet het - en toch heb ik enorm genoten van dit boek. Holland is een personage waarin ik zo veel van mezelf herken: ze heeft hele grote dromen, maar is ook iemand die nogal afwachtend is... alsof succes vanzelf aan komt waaien. Ik vond het dan ook ontzettend stoer (en stom tegelijk) dat ze het waagt de wet te overtreden voor haar crush.

Het feit dat Hollands crush op Calvin in het begin heel erg overkomt als een fangirl-droom (zoals ik bijvoorbeeld fantaseer over Jensen Ackles, Kit Harrington en Sam Heughan in de wetenschap dat ik ze toch nooit kan krijgen) vond ik enorm tof. Je voelt heel erg met haar mee omdat de gevoelens zo bekend zijn. De manier waarop die romance uiteindelijk wordt uitgewerkt ging vrij geleidelijk en enorm overtuigend. I loved it.

Meestal haal ik bij reviews van New Adult boeken dingen aan als de chemie tussen de personages; vonken die ervan af spatten, spanningen die hoog oplopen en steamy scenes waar je het heet van krijgt. Dit keer wil ik echter mijn complimenten maken voor de vriendschap die in eerste instantie ontwikkelt tussen Holland en Calvin en die gelijdelijk uitgroeit tot meer. Ik vrat dit op als zoete koek en snakte naar meer toen ik op de bodem van de spreekwoordelijke koektrommel stuitte.

In eerste instantie moest ik enorm wennen aan de stem van de vertelster van dit boek. Ze heeft een subtiel accent dat ik niet heel erg bij Holland vond passen. Ook vond ik dat ze de klemtoon van verschillende woorden zo nu en dan op een nogal ongelukkig moment plaatste. Zo had ik niet goed in de gaten wanneer ze zich iets oprecht af vroeg, en wanneer iets meer een innerlijke mijmering was. Daar stoorde ik me in het begin een beetje aan.

Daarbij klonk ze een beetje te volwassen en deftig voor de manier waarop ik me Holland voorstelde. Haar acties doen soms wat puberaal aan; ze is impulsief, een beetje lui en leeft eigenlijk een lui-lekker-leventje dankzij haar oom.

Naarmate het verhaal voorderde ging het wel wat beter. Ik weet niet of dat meer te maken had met het feit dat ik aan haar stem wende, of dat de vertelster zich beter begon te voelen in haar rol... maar het werd gaandeweg gemakkelijker om haar als Holland te zien.

Kudo’s wel voor de manier waarop ze zich hield tijdens spannende scenes. Ik was bang dat ik minder bewust zou zijn van pikante stukjes wanneer ze werden voorgelezen, maar het was alsof een goede vriendin me vertelde over haar eigen avontuurtjes. Dus ik zat heerlijk met rode oortjes te luisteren naar steamy stukjes (tijdens de afwas).

Een ideaal boek om lekker even met je verstand op nul bij weg te zwijmelen.

Heb jij onlangs nog toffe audioboeken geleesterd?