15 april 2018

Ongetemd (Ongetemd #1) – Liz Hartevelt

15 april 2018
Ongetemd liz hartevelt craving pages
Published: 15-04-2018
Format: Ebook
Studeren: een nieuw periode in je leven. Niet langer een kind, maar een jongvolwassene die zich niet meer kan verstoppen. En dat is wat Arabella het liefste doet: zich verstoppen. Als niemand je ziet, val je ook niet op. En dat is wat ze wil: door het leven gaan als een grijze muis. Haar nieuwe huisgenoot is alleen alles wat ze niet verwacht: een flirt, bijdehand, heeft een grote bek en een klein hartje. En…

Ongetemd liz hartevelt cover craving pages

Een poosje geleden spotte ik op social media een oproepje van Liz - van de boekenblog PLUIZENBOL - waarin zij aangaf bloggers te zoeken die haar self pubbed boek ONGETEMD wilden lezen en recenseren. Aangezien ik al nieuwsgierig ben naar Liz’ schrijfstijl sinds ze dit boek aankondigde melde ik me onmiddelijk aan en - lucky me - ik werd uitgeloot! Ik begon meteen na ontvangst van de digitale arc met lezen.

In het boek maak je kennis met Riley en Arabella. Het voelde een beetje alsof ik twee internetvrienden voor het eerst in het echt ontmoette dankzij de sneak previews waarmee de auteur ons de afgelopen tijd heeft geteased op Instagram, Facebook en Twitter. Ik vond de twee onmiddellijk geweldig. Riley kwam over als een echt schoffie; een player, een plaaggeest en iemand die nooit om een weerwoord verlegen zit. Heerlijk. Arabella komt in eerste instantie over als zijn complete tegenpool; een brave boekenwurm die - zacht gezegd - nogal geschokt is wanneer haar moeder haar opzadelt met een huisgenoot zoals Riley.

Toch blijken de twee niet helemaal verschillend te zijn, want Arabella is al net zo rad van tong als haar nieuwe huisgenoot. Dat is meteen de grootste kracht van dit boek; de gevatte dialogen tussen Riley en Arabella. Juist doordat Arabella van zich af weet te bijten groeien de twee nader tot elkaar... Okay, het feit dat ze met elkaar opgescheept zitten dankzij een regeling van hun bevriende moeders helpt ook wel een beetje. Maar de vonken die van hun verhitte bekvecht-sessies afspatten zijn onmiskenbaar.

Ik vind Liz schrijfstijl erg tof. Zo nu en dan moest ik hardop lachen om de comebacks van een van haar personages. Ook de vergelijkingen die ze maakt om je het verhaal te laten beleven in plaats van ‘alleen maar’ te lezen vond ik erg tof. Zo af en toe glipt er wel een zinnetje tussen die ik persoonlijk een beetje geforceerd over vond komen, maar dat kan evengoed te maken hebben dat ik in het dagelijks leven vooral communiceer met mensen met een dik Brabants - nee, Hissisch - dialect.

Wat ik erg fijn vond was het feit dat het verhaal vlot is geschreven, maar tegelijkertijd de relatie tussen Arabella en Riley tijd geeft om te ontwikkelen.

Ik heb erg genoten van het boek, en ik vermoed dat veel NA liefhebbers er een toekomstige favoriete bad boy bij hebben na het lezen van ONGETEMD. Wanneer komt deel twee ook al weer?

Wie is jouw favoriete Nederlandstalige NA auteur?