#famous – Jilly Gagnon

25 maart 2018

#famous – Jilly Gagnon

25 maart 2018
Famius jilly gagnon craving pages
Published: 2/14/2017
In this modern-day love story, Girl likes Boy, Girl takes photo of Boy and posts it online, Boy becomes accidentally insta-famous. And what starts out as an innocent joke spirals into a whirlwind adventure that could change both their lives—and their hearts—forever. But are fame and love worth the price? Told in alternating points of view, #famous captures the out-of-control thrill ride of falling for someone in front of everyone.

Famous jilly gagnon craving pages

Mijn liefde voor audioboeken is vrij nieuw maar fel. Ik vind het zo fijn om anders verloren momentjes te kunnen besteden aan het leesteren van een goed boek. Zelf heb ik een abonnement op SCRIBD waardoor ik onbeprkt toegang heb tot enorm veel audioboeken en ebooks voor nog geen €7,50 per maand! Tussen het aanbod trof ik #FAMOUS aan een de lieve cover sprak me onmiddellijk aan.

Het verhaal gaat over Rachel die al een hele tijd heimelijk verliefd is op Kyle. Op een dag loopt ze hem tegen het goddelijke lijf bij de plaatselijke friettent waar Kyle een baantje heeft. Rachel kan de verleiding niet weerstaan en knipt stiekem een foto. Ze had natuurlijk nooit gedacht dat haar hamburger-hunk viral zou gaan, maar dat is wel precies wat er gebeurd... met alle gevolgen van dien.

Net zoals veel andere boekenwurmen heb ik een beetje veel een hekel aan vergelijkingen, maar in dit geval kan ik het niet laten: Als je van films zoals SHE’S ALL THAT en DRIVE ME CRAZY houdt dan zul je #FAMOUS opvreten als zoete koek. Het is een chickflick slim vermomd als een contemporary young adult roman. Het verhaal is cliché, de personages zijn onorigineel en iedereen die de flaptekst heeft gelezen kan waarschijnlijk de afloop van het verhaal al raden... en toch heb ik er schaamteloos van genoten.

Er is een reden waarom sommige clichés zo populair zijn; dat bewijst Jilly Gagnon wel met dit vermakelijke verhaal.

Vrijwel alle onderdelen van dit verhaal zijn al ‘gedaan’; het artistieke buitenbeentje en haar een giga-crush op de populairste jongen van de school, de mean-girl waar ze vroeger BFF’s mee was en natuurlijk de liefdesdriehoek. Het is geen van alle nieuw - er is ook geen bijster originele draai aan gegeven - maar toch!

Audiobook review 🎧

Dit boek wordt zowel vertelt vanuit het perspectief van Rachel als dat van Kyle. Ik vond het een grote plus dat er om die reden ook twee verschillende stemacteurs de respectievelijke POV’s op zich namen. Hun stemmen matchten ook perfect met Rachel en Kyle.

Arielle DeLisle is perfect als Rachel; ze weet heel goed over te brengen wanneer haar grapjes eerder een zelfverdedigingsmanoeuvre zijn dan een oprechte poging om iemand aan het lachen te maken. Dat vond ik ijzersterk. Zij sprak trouwens ook THE UPSIDE OF UNREQUITED van Becky Albertalli in die ik daarom zeker ook nog wil luisteren - hoewel ik het boek al heb gelezen.

De stukken van Kyle worden ingesproken door Jamerps Fourey en ook hij is briljant. Ik vind mannelijke vertellers al snel ‘te oud’ klinken en hoewel ik dat in het begin ook wel een beetje had bij James ging hij voor mijn gevoel steeds beter bij het personage passen. Kyle moet natuurlijk een stoere chickmagnet voorstellen en daar heeft James de stem wel voor. Hij heeft trouwens ook RESTORE ME van Tahereh Mafi ingesproken en stiekem vind ik hem een nog betere Warner dan een Kyle dus ik moet dat boek serieus snel gaan leesteren.

het tweetal heeft ook samen nog een boek ingesproken namelijk TOGETHER AT MIDNIGHT van Jennifer Castle. Aangezien ik de dynamiek tussen deze vertellers echt geweldig vond is dat er absoluut een voor op mijn nog-te-leesteren stapel.

Het is een feel good boek. Wanneer je zin hebt om iets te lezen wat niet te zwaar op de maag ligt. Waarbij je zekersteweten de warm and fuzzies zult krijgen. En de kans op een happy end 100% is. Dan is dit absoluut een hartverwarmende aanrader.

Wat is jouw ultieme lievelings chliche film / boek?