De Deal (Off-Campus, #1) – Elle Kennedy

De deal elle kennedy craving pages
De deal elle kennedy cover craving pages
Published: 5/25/2018
Hannah Wells heeft een enorme crush op Justin Kohl, de hunk van het footballteam. Maar hoe kan ze ervoor zorgen dat hij haar eindelijk ziet staan? Garrett Graham is de populaire aanvoerder van het ijshockeyteam. Maar hij kan ijshockey wel vergeten als hij niet snel zijn filosofiegemiddelde verbetert met behulp van bijles. Hij laat zijn oog vallen op de sarcastische brunette die als enige van de klas een goed cijfer heeft gehaald voor het tentamen…

De deal elle kennedy craving pages

De naam Elle Kennedy is een heus begrip in NA liefhebbend Nederland. Mijn favoriete NA bloggers hebben er al meerdere malen op gehamerd dat fans van het genre absoluut haar werk moeten proeven en toen Uitgeverij Q aankondigde De Deal van deze bejubelde auteur te gaan uitgeven in het Nederlands kon ik nauwelijks wachten. En stiekem heel hard jubelen dat Elle en ik een soort van collegaatjes zijn gezien ons werk bij dezelfde uitgeverij verschijnt (jazeker, de fangirl-logica is sterk in den deze).

Het boek gaat over het de brave Hannah. Ze heeft twee problemen; 1.) ze is hopeloos verliefd op een jongen die haar niet ziet staan en 2. omdat ze als enige een voldoende heeft voor een belangrijke toets heeft ze de aandacht getrokken van een beruchte playboy die doorheeft dat Hannah een crush heeft en dit maar al te graag gebruikt om zijn zin door te drijven. In ruil voor bijles wil hij wel even doen alsof hij haar vriendje is om zo de aandacht van Hannahs onbereikbare crush te trekken.

Deze trope mag dan ouder zijn dan de trouwjurk van je oma, maar zoals mode steeds terug blijft keren zo blijft ook deze trope in stijl. De samenvatting herinnerde mijn in eerste instantie heel erg aan de film Can’t Buy Me Love waarin een jonge Patrick Dempsey bewijst dat pubertijd een prachtig iets kan zijn. Ik hield van die film, maar ik hou nog veeel meer van dit boek! Hannah en Garrett hebben zo’n geweldigige chemie met elkaar.

De spanning bouwt langzaam op en net waneer je het hoogtepunt bereikt en denkt dat je de will-they-won’t-they dans niet langer aan kunt... Geeft de auteur je nét genoeg om je weer heel even tevreden te houden.

Ik houd daarvan, het is net alsof het boek met mij aan flirten is. Ik krijg er helemaal vlinders van in mijn buik.

Beide personages zijn enorm goed uitgewerkt en hebben hele overtuigende plus- en minpunten. Ik vond Hannah bijvoorbeeld geweldig adrem, maar ook een tikkeltjes naïef. Garrett was heerlijk verwaand, maar ook heerlijk verwaand (ja, het was mijn bedoeling om dat twee keer te zeggen).

Ik moet zeggen dat ik de pikantste scenes af en toe heb geskipt. Er kwamen termen in voor die ik volledig a-romantisch vind en waarvan ik letterlijk moet huiveren wanneer ze voorbij komen in een scene. Niet dat ik preuts ben of zo, maar voor vleeswaren waar enorm veel termen voor bestaan lees ik toch liever de wat minder platte benamingen. Dat is een persoonlijk dingetje.

Een ander heikel punt waar ik slecht tegenkan is de seksual healing trope. Ik wijd daar niet al te veel over uit omdat ik niet te veel wil verklappen, maar het is een dingetje in dit boek en ik vind het niet echt geloofwaardig.

Ben jij ook allergisch voor bepaalde woorden of tropes?

3 thoughts on “De Deal (Off-Campus, #1) – Elle Kennedy

Ik ben niet zo fan van Nederlandse NA vaak door de bewoording die is zo plat vaak. Maar ik ben wel echt heel erg fan van deze serie. Ik vind dat Elle Kennedy echt heel goed is in het schrijven van mannelijke personages.