The Accidental Beauty Queen van Teri Wilson

1 juli 2019

1 juli 2019
The accidental beauty queen van teri wilson cover craving pages
Published: 12/4/2018
In this charming romantic comedy perfect for fans of Meg Cabot and Sophie Kinsella, critically acclaimed author Teri Wilson shows us that sometimes being pushed out of your comfort zone leads you to the ultimate prize. Charlotte Gorman loves her job as an elementary school librarian, and is content to experience life through the pages of her books. Which couldn’t be more opposite from her identical twin sister. Ginny, an Instagram-famous beauty pageant contestant, has…

Ik heb weinig op met Beauty Pageants. Ik vond het nog wel leuk toen Sandra Bullock als undercover agente Gracie Hart meedeed aan de Miss USA verkiezing, maar verder... niks. Toch was ik onmiddellijk enthousiast toen ik de samenvatting las van The Accidental Beauty Queen van Teri Wilson. In dit verhaal valt boekennerd Charlotte namelijk in voor haar tweelingzus Ginny nadat diens gezicht een onfortuinlijke makeover krijgt dankzij een allergische reactie.

Ik. HOU. van boeken waarin toch al awkward personen in een ongemakkelijke situatie worden geplaatst (zolang ik het zelf niet ben) en uiteindelijk toch iets leren over zichzelf en hun plaatsje in de wereld om zich heen. Dit boek beloofde precies dat én dan ook nog eens heel veel boekige referenties. Meer hoef je echt niet te zeggen om mij een boek te verkopen. Gelukkig maar, want dit boek was al vanaf het begin gewoon té leuk.

The accidental beauty queen van teri wilson craving pages

Charlotte vergezeld haar zusje Ginny naar de finale van een missverkiezing en is van plan haar tijd grotendeels aan de rand van het zwembad door te brengen met een goed boek en wellicht een mocktail binnen bereik. Van haar plannen komt echter weinig terecht wanneer Ginny een allergische reactie krijgt waardoor haar gezicht niet langer het materiaal van missverkiezingen is.

Onder druk gezet door haar zus stemt Charlotte ermee in om voor Ginny in te vallen tijdens de voorrondes. Ze merkt echter al snel dat het niet meevalt om haar dubbelrol vol te houden wanneer blijkt dat de knappe vent die ze eerder die reis heeft ontmoet een van de juryleden van de verkiezing is. Oepsie.

Dit boek is zo ontzettend vermakelijk. Zoals ik wel had verwacht was ik onmiddellijk fan van Charlotte. Ze is een echte boekenwurm, een klein beetje introvert en gruwelijk bevooroordeeld over het hele missverkiezing gebeuren. Precies het soort type dat je in zo'n situatie wil gooien voor een heleboel ongemakkelijke situaties en hilariteit.

Wat ik erg uniek vond aan het boek was het feit dat de romantiek niet het voornaamste aandachtspunt was van het boek. Het ging veel meer over de dynamiek tussen Charlotte en Ginny en dat vond ik tof. Sowieso was het romantische aspect van het boek niet mijn favoriete onderdeel. Ik vond het nogal voorspelbaar. Vanaf het moment dat Charlotte de mystery man leert kennen is het niet moeilijk om te raden welke kant hun band op zou gaan. Wat ik wel erg gaaf vond was zijn goed uitgewerkte achtergrond. Ik had in het begin grote moeite om hem leuk te vinden aangezien hij toch meedeed aan een veredelde vleeskeuring, maar de auteur weet hem een prachtige motivatie mee te geven waardoor hij veel sympathieker wordt.

The Accidental Beauty Queen is een vermakelijk verhaal. Zeker een boek wat de titel feelgood waardig is.

Dit boek wordt voorgelezen door Joy Osmanski en ze doet het fantastisch. Ze is heel overtuigend als hoofdpersoon Charlotte en haar stem reflecteert de emoties van haar hoofdpersoon perfect! Ze heeft dan ook veel ervaring. Ze sprak ook al Engelstalige audioboeken in zoals Five Feet Apart van Rachael Lippincott, Mikki Daughtry en Tobias Iaconis en Shadow of the Fox van Julie Kagawa. En dat is nog maar het topje van de ijsberg. Wanneer je luistert naar The Accidental Beauty Queen snap je wel waarom haar talent zo in trek is. Ze weet elk karakter eigen en uniek te brengen. En haar stemmetjes zijn spot on. Het zijn stemacteurs (en -actrices) die mij enthousiast hebben gemaakt over audioboeken.

• De humor komt al snel goed op gang in dit boek
  • Maar de hoofdpersoon is niet meteen heel sympathiek
  • Ze is erg bevooroordeeld over missverkiezingen