Queens of Geek van Jen Wilde

25 februari 2019

Queens of Geek van Jen Wilde

25 februari 2019
Queens of geek jen wilde cover craving pages
Published: 3/14/2017
Three friends, two love stories, one convention: this fun, feminist love letter to geek culture is all about fandom, friendship, and finding the courage to be yourself. Charlie likes to stand out. She’s a vlogger and actress promoting her first movie at SupaCon, and this is her chance to show fans she’s over her public breakup with co-star Reese Ryan. When internet-famous cool-girl actress Alyssa Huntington arrives as a surprise guest, it seems Charlie’s long-time…

Als een geek-girl in hart en nieren vind ik het superleuk om boeken te lezen waarin nerdy jongens of meiden een belangrijke rol spelen. Het zijn immers mijn mensen en dergelijke boeken zorgen dan ook bijna altijd voor een waar feest van herkenning. Queens of Geek viel me meteen op door de kleurrijke cover en ook de samenvatting klonk veelbelovend. Een verhaal wat zich grotendeels afspeelt op een convention. Give me!

Het verhaal wordt verteld vanuit het perspectief van twee beste vriendinnen die maar weer eens bewijzen dat tegenpolen elkaar aantrekken. Taylor is een introverte fangirl met een enorme crush op haar andere beste vriend Jamie. Charlie is ook een superfangirl, maar houdt juist van aandacht. Ze heeft een populair vlogkanaal en heeft onlangs in haar aller eerste film gespeeld. Het verhaal volgt de drie vrienden tijdens hun bezoek aan SupaCon.

Queens of geek van Jen Wilde craving pages

Heb je even? Ik kan namelijk niet uitbundig genoeg uitdrukken hoeveel ik van dit boek houd! Dit was pure herkenning in een paperback. Als Taylor echt bestond dan zou ik me serieus afvragen of we niet per ongeluk bij onze geboorte van elkaar gescheiden waren want zij is mijn tweelingziel. De manier waarop zij alles kan overdenken was enorm confronterend, maar ook heeeel herkenbaar. Haar gevoelens voor Jamie brachte me weer in contact met een deel van me waarvan ik dacht dat ik haar lang geleden al heel diep weg had gestopt. Ik word alweer emotioneel als ik terugdenk aan hoe close ik me voelde met dit personage.

Maar het was niet alleen dit herkenbare personage waardoor ik genoten heb van dit boek. Het was alles. De manier waarop de auteur fandoms beschrijft. De manier waarop ze je SupaCon laat beleven. De manier waarop de emoties van haar personages jouw emoties worden. Het is lang geleden dat ik zo compleet van mijn sloffen ben geblazen door een boek.

Het boek haakt in op een aantal belangrijke thema’s zoals diversiteit en feminisme. Ook zit er - vind ik - een fijn stukje bodypositivity in en een stukje mental health awareness. Maar het voelt nooit te druk of alsof de auteur te hard haar best heeft gedaan. Alles komt juist samen op een prachtige manier en daarom beste mensen... hou ik dan dit boek.

• Dit is de ultieme feelgood.
  • Wat niet betekent dat er geen diepgang in zit.
  • Integendeel!