I Heart You, You Haunt Me – Lisa Schroeder

I heart you you haunt me lisa schroeder craving pages
Lisa schroeder i heart you you haunt me craving pages
Published: 1/8/2008
Girl meets boy. Girl loses boy. Girl gets boy back... ..sort of. Ava can't see him or touch him, unless she's dreaming. She can't hear his voice, except for the faint whispers in her mind. Most would think she's crazy, but she knows he's here. Jackson. The boy Ava thought she'd spend the rest of her life with. He's back from the dead, as proof that love truly knows no bounds.

De laatste tijd lees ik steeds vaker boeken die zijn geschreven in vers. Hoewel ik vroeger altijd dacht dat dit niet aan mij besteed ben ik dankzij Sarah Crossans werk tot inkeer gekomen. Door HET GEWICHT VAN WATER heb ik me gerealiseerd dat deze boeken werken van kunst zijn waarin het een auteur is gelukt om me heel weinig worden een heel compleet verhaal te vertellen. En sindsdien geniet ik regelmatig van boeken in vers. Onlangs las ik ook I HEART YOU, YOU HAUNT ME van Lisa Schroeder.

Dit boek gaat over Ava, wiens vriendje door een ongeluk om het leven is gekomen. In plaats van de oversteek te maken naar het hiernamaals blijft de geest van de jongen echter plakken om zich ervan te verzekeren dat Ava voldoende om hem treurt. Gezellig hè?

Die laatste twee woordjes verraden waarschijnlijk al dat ik niet heel erg onder de indruk was van dit boek. Niet omdat ik het verhaal niet tof vond, maar omdat ik het niet bepaald een geschikt verhaal vond om te vertellen in vers. Ik heb een harde eis aan een goede poëtische roman en dat is dat ik hem moet voelen tot in mijn botten. Rauwe emoties, rake vergelijkingen, schrijnende herkenbaarheid... kortom. Niet bepaald een bescheiden wensenlijst ik weet het, maar zonder die emotionele lading voelt vers gewoon als een verzameling zinnen met leestekens en regelbreuken op gekke plekken.

Dit verhaal zou mij zoveel meer hebben geraakt als het als roman was geschreven.

Ik had in dat geval een band kunnen vormen met de personages en geinvesteerd kunnen raken in hun treurige lot. Helaas lukte dat niet in vers. Jammer.

Wat heb jij nodig om van verhalen in vers te kunnen ‘genieten’?