Cody – Bernice Berkleef (+ WINACTIE)

Cody bernice berkleef craving pages
Cover cody bernice berkleef craving pages
Published: 12-07-2018
Jelka schrikt zich dood als het bedje waar haar zoontje Cody hoort te liggen leeg is. Ze raakt vervolgens helemaal in paniek als ze van de politie hoort dat haar partner Oscar zich op die bloed­hete dag op het bureau gemeld heeft met in de de Maxi-Cosi hun zoontje Cody. Over de toedracht mogen ze haar niks vertellen. Jelka probeert te bevatten wat er gebeurt en probeert terwijl Oscar wordt vastgehouden op het bureau antwoorden…

Cody bernice berkleef craving pages

Opeens stond er in mijn inbox een persbericht van The House of Books waarin het thrillerdebuut van Bernice Berkleef werd aangekondigd en ik was onmiddellijk nieuwsgierig. Een paar jaar geleden las ik Bernice’s self pubbed YA boek FLAME en was toen al enorm onder de indruk van deze auteur. Ik wist gewoon dat Bernice ver zou komen, al was het wel een verrassing - en heel nieuwsgierigmakend - om te lezen over haar genre-switch. Maar wauw, hoewel ik al fan was van Bernice als YA auteur ben ik echt helemaal ondersteboven van haar als thriller schrijfster. Wat een gruwelijk sterk debuut!

Jelka en Oscar zijn het perfecte stel en enorm gezegend met een prachtig zoontje. Aan hun idyllische leventje komt echter een abrupt einde wanneer een tragisch ongeluk toeslaat. Wanneer het ergst indenkbare je overkomt verwacht je dat je een zeker dieptepunt hebt bereikt, maar al snel blijkt dat Jelka en Oscar vastzitten in een nachtmerrie die alleen maar erger en erger wordt.

Ik was al in tranen bij het lezen van de proloog van dit boek. Met een brok in mijn keel vroeg ik me af of ik niet een fout had gemaakt om dit boek aan te vragen ter recensie aangezien het zo snel al zo’n groot effect op mij had. Mijn handen waren klam en ik voelde me helemaal koud van binnen. Tegelijkertijd vroeg ik me af hoe het over had kunnen komen en MOEST ik wel verder lezen.

Het verhaal wisselt regelmatig van perspectief tussen Oscar en Jelka, maar ook andere personages komen aan het woord. Niet alle POV’s spelen zich af in het heden en dat maakt dat je stukje bij beetje steeds meer te weten komt over het stel. Al vrij snel was ik ervan overtuigd dat ik wist hoe de vork in de steel zat, maar met ieder nieuw hoofdstuk werd mijn overtuiging weer opnieuw aan het wankelen gebracht. Het was meesterlijk en voelde heerlijk! Ik geef toe dat ik niet veel thrillers lees, maar de opbouw en de manier waarop Bernice met het hoofd van haar lezers speelt deed mij heel sterk denken aan het werk van Gillian Flynn.

Ik geef toe dat ik het einde echt to-taal niet aan zag komen. Ik was flabberghasted. Overrompeld. Ik was zo van mijn stuk gebracht dat ik bepaalde delen opnieuw moest lezen om mezelf ervan te verzekeren dat ik het goed had gelezen. Holy crap! Wat een onthulling.

Hoewel er weinig ‘actie’ in het boek zit wordt de spanning zo slim en sluw opgebouwd dat het hele verhaal leest als een trein. In twee nachten las ik het boek uit omdat ik eigenlijk niet meer kon stoppen. Na afloop gonsde mijn hele lijf van de verschillende gevoelens die door me heen raasden. Ik heb geen woorden meer behalve... holy crap.

WINACTIE!

Voor de thrillerliefhebbers heb ik trouwens heel goed nieuws. Omdat ik dit zo’n supertof boek vond heb ik besloten om een van jullie blij te maken met een exemplaar. Dus wil jij binnenkort ook van je sloffen geblazen worden door deze beklemmende thriller? Dan moet je het volgende doen...

• Volg Craving Pages op Bloglovin’
  • Laat een reactie achter waarin je mij verteld welke debuut-auteur in 2018 indruk op jouw heeft gemaakt. En vermeld of je een van onderstaande dingen hebt gedaan voor een extra lootje.

Voor extra winkans:

De winactie loopt tot en met vrijdagavond 27 Juli (middernacht) en de winnaar krijgt op 28 Juli bericht. Zorg dus dat je een correct emailadres invult hieronder.

Succes!

7 thoughts on “Cody – Bernice Berkleef (+ WINACTIE)

Wat een gave winactie, ik doe natuurlijk graag mee! Ik heb toevallig afgelopen week “De witte kamer” van Samantha Stroombergen uitgelezen. Dit debuut heeft mij erg verrast!

Ik volg je overal (Bloglovin, Instagram, Twitter en Facebook).

Nu duimen dat ik binnenkort samen met Cody in de zon kan zitten! 😎

Wat een geweldige winactie.
    Ik was erg enthousiast over “De vrouw die terug moest”. Dit debuut smaakt echt naar meer.

Een hele fijne recensie, Cody stond al op mijn wil-ik-lezen-lijstje, nu ben ik nog extra benieuwd naar het verhaal! Ik doe dus ook heel graag mee aan je winactie :). Ik ben eens in mijn lijst gaan kijken van boeken die ik dit jaar gelezen heb, en ik heb best al wat debuten gelezen (al zijn er ook wel veel vorig jaar uitgekomen, die tel ik voor mijn aanraders dan maar niet mee, anders werd deze reactie ook véél te lang). In het thrillergenre vind ik Robert Bryndza echt een hele grote aanrader, zijn tweede boek heb ik pas geleden ook gelezen en ik vind hem een hele fijne ‘aanwinst’ in het genre! Ook heb ik genoten van het eerste boek van Jenny Colgan (of nou ja, haar ‘vertaalde debuut’ dan, ze schrijft natuurlijk al veel langer maar ik heb nu voor het eerst een boek van haar gelezen) en het boek van Rosie Walsh vond ik laatst ook erg mooi.
    Ik volg je ook op Instagram en Twitter.

Wow! Ik lees niet vaak thrillers maar dit klinkt en super interessant en super spannend. Ik ben heel benieuwd en het zou super fijn zijn als ik zou winnen. Ik volg je overal (Bloglovin, Twitter, Facebook en Instagram).

Zonder jou van Chantal en Priscilla van Gastel heeft behoorlijke indruk op mij gemaakt. Ik volg je via FB, twitter en bloglovin